MENÜ

TOPLISTA

hirdetés

Szótár

  • A-Á
  • B
  • C
  • D
  • E-É
  • F
  • G
  • H
  • I-Í
  • J
  • K
  • L
  • M
  • N
  • O-Ó-Ö-Ő
  • P
  • Q
  • R
  • S
  • T
  • U-Ú-Ü-Ű
  • V
  • W
  • X
  • Y
  • Z

SME

Angol rövidítés: Kis- és középvállakozások

Social marketing

A social marketing disciplína „születése” a 70-es évekre tehető, Philip Kotler ( Philip Kotler –Nancy Lee Társadalmi felelősségvállalás kötet magyarul is megjelent, Kiadó: HVG, Szakmai partner: CSR Hungary, 2006) és Gerald Zaltman nevéhez fűződik. Ebben az esetben a termék értékesítési láncában a fogyasztó viselkedési attitűdjeit vizsgálták. A social marketing fogalmát úgy határozták meg, mint a marketing más területétől különböző, jól elhatárolható terület. A „szociális viselkedésen keresztül” célcsoportok érhetőek el.

Szervezeti kultúra

E. Schein klasszikus megfogalmazása szerint a szervezeti kultúra a szervezet tagjai által elfogadott, közösen értelmezett előfeltevések, értékek, meggyőződések, hiedelmek rendszere. A szervezeti kultúra és az üzleti etikai kapcsolata azért fontos, mert egy vállalati kultúra képes lehet erkölcstelen elvek támogatására, néha akár olyan erősen, hogy még az erkölcsös egyéneknek is nehéz kivonni magukat a hatása alól. Másrészt a szervezeti kultúra lehet a morális kiválóság biztosítéka is. A szervezeti kultúra etikai értéke attól függ, hogy milyen viselkedési minták követésére ösztönzi a szervezet tagjait, és hogy ezt miként teszi.

hirdetés

CR INTERAKTÍV

HÍRARCHÍVUM

hirdetés