MENÜ

TOPLISTA

hirdetés

Üzleti negyed » Üzleti etika Küldés e-mailben Nyomtatás Betuméret növelés Betuméret csökkentés

Etikai kódex az utaztatásban

2011. május 16., hétfő

A konfliktus mentes együttműködés elősegítésére, a szolgáltatási színvonal emelésére etikai kódexet írt alá a Magánvállalkozók Nemzetközi Fuvarozó Ipartestülete - NiT Hungary és a Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége (MUISZ) hétfőn Budapesten.

hirdetés

Molnár Gabriella, a MUISZ elnöke az aláírás kapcsán hangsúlyozta, hogy a dokumentum az alapvető üzleti etikai normák lefektetésével iránymutatást ad az együttműködéshez. Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára példaértékűnek nevezte az eikai kódex létrejöttét két piaci üzleti szereplő együttműködésére.
Az aláírók tájékoztatása szerint a megkötött szerződésekkel kapcsolatban felmerülő ellentétek megoldására a NiT Hungary és MUISZ békéltető testületként közös eseti munkabizottságot hoz létre, amely ajánlásokkal segíti elkerülni azt, hogy egyes esetek bírósági szakaszba jussanak.
A felek többi között rögzítették azt is, hogy a megbízási szerződések nem teljesítéséből fakadó konfliktusok elkerülésére megrendelés- és személyszállítási szerződés mintákat adnak közre.
Dittel Gábor hangsúlyozta, hogy az autóbuszos személyszállító vállalkozások számára az üzemanyag ár alakulása egyre inkább kiszámíthatatlan, ezért a két szervezet rögzítette, hogy indexálást végeznek évente egyszer az üzemanyagár nagykereskedelmi listaárának figyelembe vételével. Az idén először a 2011. június végén adják közre azt az indexszámot, amelyet ajánlanak figyelembe venni a következő idegenforgalmi szezon szerződéseinél.
Molnár Gabriella kiemelte, hogy az etikai kódex közreadásával szeretnék elérni, hogy mindkét fél jogkövető magatartás mellett dolgozzon. Az aláíró felek hangsúlyozták, hogy az etikai kódex betartása az utasok számára is pozitív hatással lesz.

hirdetés

CR INTERAKTÍV

HÍRARCHÍVUM

hirdetés