MENÜ

TOPLISTA

hirdetés

Üzleti negyed » Üzleti etika Küldés e-mailben Nyomtatás Betuméret növelés Betuméret csökkentés

Közeleg a Föld órája

2011. március 23., szerda

A Föld órája kampány célja az energiatakarékos életmód, a tudatos energiahasználat gondolatának terjesztése - mondta Dakó Andrea, a WWF Magyarország kommunikációs igazgatója a közelgő szombat esti esemény kapcsán.

hirdetés

A Természetvédelmi Világalap (WWF) világszerte szombat este 20 óra 30-perctől rendezi meg Föld órája (Earth Hour) elnevezésű akcióját, melynek keretében több százmillió magánszemély és intézmény oltja le a villanyt egy órára, valamint kialusznak a fények a világ számos emblematikus épületén a klímavédelem és az energiatakarékosság jegyében.

"A Föld órája kampány célja az energiatakarékos életmód gondolatának terjesztése. Azt szeretnénk elérni, hogy a mindennapokban tudatosan, odafigyelve használjuk az energiát, ne pazaroljunk" - hangsúlyozta Dakó Andrea.

-

Mint mondta, a kampánnyal magánembereket, intézményeket, vállalatokat, ezen keresztül pedig a cégek munkatársait, beszállítóit, fogyasztóit is meg tudják szólítani. "Fontos, hogy magánemberként tegyünk az energiatakarékosságért, de a kampánynak oda kell majd vezetnie, hogy a véleményformálók, döntéshozók is magukévá tegyék a gondolatot. Ehhez persze éppen a lakossági, fogyasztói, munkavállalói nyomás vezethet el" - fejtette ki.

A WWF Magyarország kommunikációs igazgatója kiemelte a Föld órája kampány "bölcsőjében", Sydneyben elért hatalmas haladást. Itt a kampány 2007-es elindulása óta eltelt néhány évben a díszkivilágítás lekapcsolásától eljutottak odáig, hogy a lakosság nyomására a városvezetés LED-égőkre cseréli a közvilágítást - mutatott rá.

Egy másik jó példa a látványeseményeken való túllépésre Svédország, ahol kisebb versennyé alakították az akciót - jegyezte meg. A városok maguk fogalmazzák meg, hogyan tervezik elérni a zéró karbonkibocsátást 2030-ra; idén Malmö végzett az élen, így ez a város lesz a Föld órája fővárosa Svédországban.

"Magyarország 2008-ban csatlakozott a Föld órájához. Büszkék lehetünk arra, hogy az akcióban résztvevő települések aránya tavaly az európai élvonalban volt. Ebből is látszik, hogy megvan itthon a fogékonyság a települések és a vállalatok vezetői körében" - mondta a WWF kommunikációs vezetője.

A zöldszervezet közleménye szerint az idei akcióhoz eddig 131 ország és tartomány, híres épületek és látványosságok, valamint emberek és intézmények százmilliói csatlakoztak. Kialusznak a fények mind a hat kontinensen, az összes G20 tagországban és világszerte több ezer városban.

Sötétbe borul többek közt a világ legmagasabb épülete, a dubaji Burdzs Kalifa, a New York-i Empire State Building és a Times Square, a Sydney-i Operaház, a spanyolországi Alhambra, a svéd királyi palota, a zimbabwei Viktória-vízesés, a Niagara-vízesés, az Eiffel-torony és a London Eye.

Magyarországon elsötétül többek között a budai Vár, a Szabadság híd, a Lánchíd, a Parlament, a Duna-korzó, az egri székesegyház és a kaposvári Nagyboldogasszony Székesegyház.

Országszerte számos rendezvény is kapcsolódik a Föld órájához, az eseményekről film készül. A rendezvényekről, csatlakozókról és általában a kampányról bővebben a www.foldoraja.hu honlapon lehet olvasni.

hirdetés

CR INTERAKTÍV

HÍRARCHÍVUM

hirdetés