MENÜ

TOPLISTA

hirdetés

Üzleti negyed » Üzleti etika Küldés e-mailben Nyomtatás Betuméret növelés Betuméret csökkentés

CSR: Van még mit tanulni a cégeknek

2009. május 18., hétfő

A Coloplast Hungary vehette át a „2009 Valóban Felelős Vállalata” díjat az első ízben megrendezett CSR Piac kiállításon. A rendezvény lehetőséget adott a vállalatoknak arra, hogy a társadalmi felelősségvállalás terén elért eredményeiket szakmai kiállítás keretében mutassák be.

hirdetés

A KÖVET Egyesület a CSR Europe partnerszervezeteként először rendezte meg a CSR Piac kiállítást május 14-én. A CSR Marketplace a brüsszeli központú CSR Europe által 2005-ben útjára indított kezdeményezés, ahol a vállalatok a társadalmi felelősségvállalás területén megoldandó kihívásaikat, problémáikat és az azokra bevezetett megoldásokat mutatják be a nagyközönségnek. Az európai CSR Piacot a CSR Europe Brüsszelben rendezi meg, melynek mintájára nemzeti partnerszervezetei már nyolc országban szerveztek hasonló kiállítást.

A magyar CSR Piac célja, hogy kötetlen formában összegezze Magyarország vállalatainak eredményeit, és platformot teremtsen a hazai CSR kultúra hatékony továbbfejlesztéséhez. Kiállítási lehetőséghez pályázati úton juthattak a vállalatok, amelyeket szakértő zsűri bírált el. Közel 50 vállalat 90 esettanulmánnyal pályázott a részvételre, melyek közül 41 vállalat 67 CSR intézkedését és vállalatvezetési elveit mutatták be.

A kiállításon a Coloplast Hungary vehette át a 2009 Valóban Felelős Vállalata díjat, a kkv különdíjat pedig a Bakos Faipari Egyéni Cég nyerte el. CSR intézkedések kategóriában nem hirdettek győztest, mert a benyújtott pályázatok között több ugyan kiváló volt, azonban egy olyan sem volt, amely valamennyi bírálati szempontnak megfelelt volna. „A CSR hazánkban alig fél évtizede van a vállalati és szakmai közbeszéd fókuszában, ezért van még mit tanulni arról, hogy milyen egy felelős, vagy intézkedéseivel legalábbis abba az irányba törekvő vállalat” – mondta Petrik Ida, a KÖVET ügyvezetőigazgató-helyettese a zsűri értékeléséről. A rendezvényen a látogatók is szavazhattak a legjobb megoldásokra, a közönségdíjjal a Zwack Unicum Nyrt.-t jutalmazták.

A kiállító cégek CSR receptjeit kiadvány formájában is közzéteszik CSR Piac 2009 katalógus címmel. Emellett a www.csrpiac.hu oldalon adatbázis formájában bárki számára hamarosan nyilvánosak lesznek. A kiállítás széndioxid-semlegesítése a Zero Impact program keretében valósul meg: a lebonyolítás során kibocsátott széndioxidot új erdőterületek létrehozásával és azok hosszú távú védelmével kompenzálják.

hirdetés

CR INTERAKTÍV

HÍRARCHÍVUM

hirdetés